FATTA ATT VI BEFINNER OSS I KINA!!

Alla kan vara avundssjuka, it's okay!  :p

Saker vi kommit fram till hittills:

  • det ar alltid dimma i Beijing (iaf de fa dagar vi varit har). Formodligen ar det pga alla fororeningar folk snackar om.. usch sager vi.
  • nasta usch blir acklig lukt, var tionde meter luktar det riktigt illa.. vi har fortfarande inte kommit fram till varfor men har kanske med avlopp att gora.
  • Alla har verkar jobba i kostym, vare sig de jobbar pa kontor eller som sopgubbe. Intressant obeservation av oss eller hur.
  • Beijing ar en valdigt bra stad att turista i. Sa lange man ar kines vill saga. Det finns massa information och allt mojligt att gora men bara pa kinesiska, trevligt trevligt.
  • Det ar svart att hitta, inga gator finns med pa var karta av nagon anledning.
  • Alla turister alskar att posa (posera), garna lange och alltid i vagen for oss.
  • ALLA glor hela tiden. Vi vet att vi ar sota men alltsa halla! Vi kanner oss rejalt uttittade, vi borde kanske ha fargat haret svart innan vi akte hit? Vi finns redan med i massa folks fotoalbum, bla en gammal man som kravde att fa bli fotad med oss bada, haha. Som tack fick vi tva broschyrer.. pa kinesiska. Man tackar.
  • Det ar riktigt svart att ata med pinnar, helst nar man blir observerad hela tiden!
  • De har rejala och fina parker. Inte bara en liten grasplatt har inte!
  • Det ar inte sa manga kineser pa gatorna som vi trodde, vi trodde kina var overbefolkat? :p

Nu ska ni inte tro att vi ar missnojda harborta! Tvartom, vi har det jattebra :) Detta ar bara lite saker vi tankt pa, haha.
Imorron ska vi till Den Forbjudna staden och pa torsdag blir den vandring pa den kinesiska muren! Tjoho!

Vi uppdaterar snart igen
manga kramar Linda och Malin

Forresten, vi har bytt kladstil under var resa:


Kommentarer
Postat av: micko

klart man är avundsjuk.men det låter hur bra som helst.jag är på väg boka rum åt mig.massor av kramar

2010-05-04 @ 15:48:20
Postat av: micka

Låter hur härligt som helst! Jag är väldigt väldigt avundsjuk tror att det luktar illa där ni är =P

2010-05-04 @ 19:25:06
Postat av: Lovisa

Låter spännande! =P. Hur många grader är det nu hos er? Kramar

2010-05-05 @ 12:02:49
Postat av: Jane

Ni går väl upp i ottan för att göra tai chi tillsammans med alla kinesiska tanter och farbröder. Det vore en syn!

2010-05-05 @ 14:37:32
Postat av: Frida

Åh jag är avundsjuk. Fan vad söta ni är på bilden då, haha! Köp hem en kinesisk souvenir till mig, gärna en kimono höll jag på att skriva med det är väl japanskt kom jag på, så ätpinnar kanske? Kram!

2010-05-05 @ 16:00:20
URL: http://frejdamaria.blogspot.com
Postat av: Kristin

Japp jag är också avundsjuk! Vilken himla fin bild! Det klär er verkligen ;) Kramar

2010-05-06 @ 12:03:07
Postat av: s

hahaha! den där bilden hade jag missat.

2010-05-07 @ 18:27:33
Postat av: ?

Är Natalie tillbaka?

2010-05-08 @ 09:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0